استفاده از یک ریموت برای چند درب اتومات

آموزش استفاده ار یک ریموت برای چند درب اتومات یا به عبارت دیگر تجمیع ریموت دربهای برقی. امروزه به جهت راحتی , بالا بردن امنیت و  افزایش زیبایی ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب و  تبدیل دربهای قدیمی به دربهای هوشمند در ساختمانهای مسکونی و تجاری صورت میگیرد.

هر درب یک ریموت !

در نگاه اول شعار هر درب یک ریموت. در ذهن شما راحتی و عدم نیاز به حمل کلیدهای زیاد را  تداعی می کند. با تغییر درب های قدیمی به سیستم جدید شما متوجه خواهید شود که هر روز برای مراجعه به محل کار خود لازم است. حداقل یک یا چند ریموت با خود حمل نمایید. و این در حالی است که ریموت درب منزل در هر حالت باید همراه شما باشد. حمل هر روزه تعداد زیادی ریموت علاوه بر امکان خرابی انها خطر کم شدن هم زیاد میکند.

بعداز مدت زمان کوتاه همه ما به راهی برای کم نمودن ریموتها فکر میکنیم. و به دنبال راهی جهت تجمیع ریموتها و یا استفاده از یک ریموت جهت کنترل همه وسایل ریموتی میکردیم. در این مورد باید گفت تجهیزاتی جهت انجام این امر تولید شده اند. اما هدف این مقاله آموزش جهت تجمیع ریموت ها بدون نیاز به صرف هزینه است.

اگر به ریموت کنترل خود توجه فرمایید. سه یا چهار کلید بر روی آن وجود دارد. شماره کلیدها با a ,b ,c ,d و یا اعداد 1 , 2 , 3 , 4 از یکدیگر متمایز شده اند. در بیشتر دربهای اتومات شما با کلید 1 یا a فرمان باز , و با کلید 2 یا b فرمان بسته شدن , و با کلید 3 یا c فرمان ایست را به دستگاه میدهید.

استفاده ار یک ریموت برای کنترل چند درب اتومات

مراحل کد دهی و اختصاص هر دکمه ریموت به یکی ار دربهای کنترلی

  • تنها ریموتهای که دارای سیستم کد دهی لرنینگ و فرکانس یکسان هستن امکان یکی شدن دارند.
  • تنها دربهای کنتترلی که مدار فرمان آنها قابلیت تک کاناله دارند. و دارای مشخصه 1CH , 4CH دارند. امکان یکی نمودن ریموت وجود دارد.
  • قبل هر کاری تمامی بردهای کنترلی را در حالت تک کانال تنظیم نمایید. در مورد بردهای کرکره با تغییر دیپ سوئیچ و در مورد جکهای پارکینگی از طریق منوی تنظیمات. حالت تک کاناله یعنی تمامی دستورات تنها از طریق یک دکمه اعمال شود.
استفاده ار یک ریموت برای کنترل چند درب اتومات استفاده ار یک ریموت برای کنترل چند درب اتومات
  • برای هر برد کنترلی یکی از دکمه های ریموت را اختصاص دهید.
  • به هر کدام از بردهای کنترلی یک شماره فرضی اختصاص دهید.
  • از برد شماره یک شروع نمایید. دکمه لرن را بر روی آن یکبار فشار دهید. بعداز انکه چراغ روی برد روشن شد. دکمه اول بر روی ریموت را یکبار بزنید. با این کار دکمه اول ریموت جهت درب کنترلی شماره یک کد دهی شده. به سراغ برد کنترل شماره دو رفته کلید لرن را زده و اینبار دکمه شماره دو را فشار دهید. و این کار را جهت مابقی بردها انجام دهید.

تذکر :

جهت خرید ریموت جدید و یا یکی نمودن ریموت ها تنها به شکل و مارک آنها تنها نباید توجه نمود.

در نگاه اول 3 ریموتی که در زیر مشاهده می کنید. دارای شکل , تعداد دکمه یکسان و همگی محصول وارداتی شرکت بتا میباشند. و این تصور برای مصرف کننده ممکن است بوجود آید. که امکان استفاده آنها بجای هم امکان پذیر است. در صورتی که این سه ریموت دارای تکنولوژی ساخت و فرکانس متفاوت بوده و امکان استفاده آنها بجای هم وجود ندارد.

ریموت کنترل بتا مدل 2006 لرنینگ کد فرکانس 315

ریموت کنترل بتا مدل 2007 لرنینگ کد فرکانس 433

ریموت بتا 2007

ریموت کنترل بتا مدل 2011 هاپینگ کد فرکانس 433

ریموت بتا 2011 هاپینگ

جهت اطلاع از مشخصات کامل یک ریموت می توانید با سرچ اسم و مدل ریموت در اینترنت به مشخصات فنی آن دستیابی پیدا نمایید. و یا میتوانید با نمایندگی فروش محصول تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “استفاده ار یک ریموت برای کنترل چند درب اتومات

  1. تورج میرزاده گفت:

    درود و سپاس از مقاله مفید و کامل شما

نظرات بسته شده است.