تشخیص فرکانس ریموت بدون دستگاه

تشخیص فرکانس ریموت بدون دستگاه , میتوان گفت بدون تشخیص فرکانس ریموت و دانستن آن خرید ریموت جدید غیر ممکن است. و اولین قدم برای خرید ریموت جدید و پرهیز از دوباره کاری و اشتباه در خرید ریموت دسترسی به فرکانس ریموت قبلی میباشد. برای اندازه گیری فرکانس ریموت میتوان از دو روش استفاده نمود. در روش اول براحتی میتوان از دستگاه فرکانس یاب استفاده نمود. البته برای افرادی که تنها برای خرید ریموت جدید درب پارکینگ خود تنها برای یکبار  نیاز به تشخیص فرکانس دارند. خرید دستگاه فرکانس یاب مقرون بصرفه نخواهد بود. روش دوم مبتنی بر استفاده از اطلاعات و بررسی ریموت قبلی است.

تشخیص فرکانس ریموت بدون دستگاه فرکانس یاب

جهت تشخیص فرکانس ریموت قدیمی خود ابتدا نیاز به یک پیچ گوشتی کوچک یا ساعتی دارید. پیچ های ریموت را باز نمایید. و باتری ریموت را جدا فرمایید. با توجه به عکسهای زیر به دنبال قطع فلزی کوچک که معمولا در نزدیکی آنتی ریموت قرار دارد بر روی برد بریموت خود بگردید. بر روی تمامی ریموتها بدون در نظر گرفتن سیستم کد دهی انها یک قطعه کوچک الکترونیکی به نام کریستال ساعت وجود دارد (شکل زیر). عددی که برروی این کریستال نوشته شده است. نشان دهنده ی فرکانس ریموت می باشد. که معمولا این فرکانس ها، 433 ، 315 ، 350 و 868 مگاهرتز هستند.

تفاوت ریموت دیپ سوئیچی و ریموت لرنینگ کد آموزش کد دهی ریموت بتا آموزش کددهی ریموت دیپ سوئیچی

در صورت عدم توانای خواندن عدد به دلیل ریزی عداد نوشته شده و کوچکی کریستال ساعت از لنز دوربین گوشی خود کمک بگیرید. و در دست اخر اگر تشخیص عدد برای شما غیر ممکن بود. نیاز به دستگاه فرکانس یاب دارید. که بیشتر کلید سازی ها از آن استفاده میکنند. البته دستگاه فرکانس یاب تنها  فرکانس ریموتهای لرنینگ کد و دیپ سوئیچ بصورت درست نشان میدهد. و امکان تشخیص فرکانس ریموت هاپینگ را به علت تغییر مداوم فرکانس این ریموتها با دستگاه فرکانس یاب معمولا با کمی خطا تشخیص داده میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *