معرفی تجهیزات مورد نیاز دزدگیر خانه و اماکن

معرفی تجهیزات مورد نیاز دزدگیر خانه و اماکن و نکات مهم در خرید دزدگیر اماکن متاسفانه در سالیان اخیر گزارش‌هایی که از سرقت از اماکن مسکونی و تجاری حکایت دارند، با افزایش چشمگیری مواجه شده است. همین اتفاق، اهمیت یک سیستم امنیتی را برای منازل و مغازه‌ها، بیش از پیش آشکار کرده است. از سویی دیگر، تنوع سیتم‌های دزگیر در بازار زیاد شده است و انتخاب یک گزینه مناسب، برای بسیاری از افراد، دشوار شده است. ما در این مقاله همه چیز را در رابطه با خرید دزدگیر اماکن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دزدگیر اماکن یکی از مهم‌ترین انواع سیستم‌های حفاظتی به شمار می‌رود. ساختار کلی این دستگاه‌ها به این صورت است که با استفاده از سنسورهای دقیق و حساس، ورود و خروج غیر مجاز را شناسایی می‌کنند. بلافاصله بعد از کشف یک تحرک غیر مجاز، آژیرهای دزدگیر اماکن به صدا در می‌آیند از این طریق همسایه‌ها و حتی خود شخص را در جریان قرار می‌دهند.

البته دزدگیرهای اماکن، علاوه بر آژیر خطر، می‌توانند از طریق تلفن نیز به شماره‌ای که قبلا برای آن‌ها تعریف شده است، اعلام سرقت کنند. سیستم‌های دزدگیر جدید، این قابلیت را دارند تا با استفاده از سیم‌کارت، گزارشات امنیتی را از طریق SMS به صاحب منزل یا مغازه اطلاع دهند.

نکات مهم در خرید دزدگیر اماکن

معرفی تجهیزات مورد نیاز دزدگیر خانه و اماکن

یک دزدگیر اماکن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. هر کدام از این قسمت‌ها، یک وظیفه مشخص و تعریف شده را بر عهده دارند:

دستگاه مرکزی

این دستگاه مغز متفکر سیستم امنیتی به شمار می‌رود. تمامی حسگر‌ها و سنسورهای چشمی و حرکتی در این دستگاه به هم مرتبط می‌شوند. یک سوئیچ بر روی این دستگاه قرار دارد که از آن، می‌توانید برای قطع و وصل کردن سیستم استفاده کنید. همچنین تمامی سیم‌کشی‌های دزدگیر، از این دستگاه سرچشمه گرفته و بخش‌های مربوطه متصل می‌شوند. مواردی دیگری همچون وارد کردن رمز عبور برای دستگاه و ضبط پیغام صوتی نیز به وسیله دستگاه مرکزی صورت می‌گیرند.

این دستگاه با استفاده از دو رشته سیم به منبع برق 220 ولت شهری وصل می‌شود. این کار به منظور تامین برق دستگاه و وسایل جانبی آن صورت می‌گیرد

سنسورها

این سنسورها وظیفه کنترل محدوده را بر عهده می‌گیرند. سنسورهای چشمی که معمولا دوربین‌های مدار بسته قدرتمند هستند، می‌تواند نقاط کور اطراف را به خوبی پوشش دهند. همچنین این حسگرهای بسیار قوی، باعث می‌شوند کوچکترین عبور و مرور از محل‌های تعیین شده ( مانند درب و پنجره‌ها ) به دقت رصد شود. تعداد این سنسورها متغیر است و به نیاز فرد و محوطه تحت پوشش بستگی دارد.

 این سنسورها معمولا با چهار رشته سیم به دستگاه مرکزی متصل می‌شوند . ( از آنجایی که سنسورها در یک مدار و به صورت سری به هم متصل می‌شوند، هرچقد که تعداد آن‌ها بیشتر شود باز هم برای اتصال آن‌ها به دستگاه مرکزی، همان 4 رشته سیم کفایت می‌کند )

بلندگوی دزدگیر اماکن

بلندگو یکی از فاکتورهای بسیار مهم تمامی سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود. صدای آژیر خطر یا سرقت از این بلندگو پخش می‌شود. طبیعتا هرچقدر که بلندگو قدرتمند‌تر باشد، کیفیت یک دزدگیر اماکن نیز بالاتر می‌رود. بلندگو معمولا در بیرون ساختمان و در بلندترین قسمت قرار داده می‎‌‌شود ( بخاطر اینکه صدا بهتر پخش شود و افراد بیشتری آن را بشنوند )

این بلندگو  از طریق دو رشته سیم به دستگاه مرکزی متصل می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما سیم‌کشی بلندگو را به صورت توکار انجام دهید. زیرا اولین نکته‌ای که به نظر سارقان می‌رسد، قطع کردن سیم‌های بلندگو می‌باشد. بهتر است این سیم‌ها قابل رویت نباشند و دسترسی به آن‌ها برای سارقان، غیر ممکن باشد.

باتری جهت زمان قطعی برق شهری

قطع برق محل مورد سرقت اولین کاری است که سارقان انجام می‌دهند. به همین خاطر و در جهت جلوگیری از خاموش شده دزدگیر خانه در نبود برق. یک یا دو باتری تغذیه برای دستگاه مرکزی این سیستم تعبیه شده است. این باتری دارای ولتاژ خروجی 12 ولت و جریان آن 4.5 یا 7 آمپر با توجه به تعداد سنسورها در نظر گرفته میشود. و در بهترین حالت، می‌تواند تا 48 ساعت دستگاه مرکزی را تغذیه کند.

دزدگیرهای سیم کارتی اماکن

این دزدگیرها از جدیدترین مدل‌های سیستم‌های امنیتی موجود در بازار هستند. دزدگیرهای سیم کارتی می‌توانند علاوه بر ایجاد آژیر، از طریق سیم کارت و بدون نیاز به تلفن ثابت، با یک شماره مشخص در ارتباط باشند و اعلام سرقت را به او گزارش دهند.

این دزدگیرها برای اماکنی که به خطوط تلفن ثابت مجهز نیستند نیز بسیار مناسب می‌باشند. به علاوه با توجه به ماهیت ساخت آن‌ها، می‌توانید به راحتی به وسیله تلفن همراه و اپلیکیشن‌های اندروید و IOS آن‌ها را مدیریت کنید.

در نظر داشته باشید که سارقان ممکن است به هر دلیلی بتوانند برق و تلفن دستگاه را قطع کنند. در این صورت عملا نه صدای آژیری از دستگاه شنیده خواهد شد و نه از طریق تلفن ثابت، امکان برقراری تماس با مالک وجود دارد. در این شرایط یک دزدگیر سیم کارتی و یا از تلفن کننده های سیمکارتاخور می‌تواند بلافاصله از طریق پیامک به صاحب منزل و یا مغازه، اعلام سرقت کند.

بهترین برندهای سازنده دزدگیر اماکن و بهترین دزدگیر منزل ارزان

 

دزدگیر اماکن سایلکس مدل PD14 دزدگیر اماکن سایلکس مدل SL14

در حال حاضر شرکت‌های زیادی اقدام به تولید دزدگیر‌های باکیفیت و ایمن برای اماکن نموده‌اند. یکی از بهترین انتخاب‌های شما در این زمینه می‌تواند دزدگیر بتا باشد. این دزدگیر ساختار بسیار ساده‌ای دارد و با نصب سنسورها در نقاط مختلف ساختمان، امنیت منزل یا محل کار شما را تامین خواهد کرد. اعلام سرقت در دزدگیرهای بتا از طریق آژیر، تماس و ارسال پیامک صورت می‌گیرد.

دزدگیر اماکن سایلکس نیز یکی دیگر از گزینه‌های ایده آلی است که می‌توانید بر روی آن حساب کنید. این شرکت با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید کننده انواع سیستم‌های حفاظتی، این روزها در تولید بهترین دزدگیرهای اماکن نیز، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دزدگیرهای سایلکس به یک تلفن سیم‌کارتی با صفحه نمایش LCD مجهز هستند.

دزدگیر اماکن سیماران از دیگر نام‌های معتبر در زمینه سیستم‌های ایمنی محسوب می‌شود. این شرکت نیز از سال 1350 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع سیستم‌های امنیتی آغاز نموده است. دزدگیرهای سیم کارتی سیماران نیز به خوبی توانایی تامین امنیت منزل یا محیط کار شما را دارند.

نکات مهم در خرید دزدگیر اماکن – خرید دزدگیر اماکن – دزدگیر اماکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *