فروشگاه اینترنتی تلوان

۷۷۱۸۱۰۰۲ - ۰۲۱

راهنمای نصب برد و ریموت, راهنمای نصب کرکره برقی

آموزش کد دادن ریموت کرکره برقی

آموزش کد دادن ریموت کرکره برقی

آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی به زبان ساده تمامی ریموتهای کرکره موجود در بازار بدون در نظر گرفتن شکل برد و نوع موتور کرکره برقی ( ساید , سانترال ,توبلار ) در چهار دسته کلی تقسیم بندی میشوند. و هر کدام تنها با روش خاص خود که گاها شبیه هم هستن کد گرفته و یا خام میشوند.

  1. ریموت کرکره دیپ سوئیچی با فرکانس 433 ، 315 ، 350 و 868 مگاهرتز
  2. ریموت کرکره برقی هاپینگ با فرکانس 433 ، 315 ، 350 و 868 مگاهرتز
  3. ریموت کرکره برقی لرنینگ با فرکانس 433 ، 315 ، 350 و 868 مگاهرتز
  4. ریموت بلوتوثی با فرکانس 433 ، 315 ، 350 و 868 مگاهرتز

چگونه فرکانس یک ریموت را تشخیص دهیم؟

بر روی هر ریموت یک قطعه الکترونیکی به نام کریستال ساعت وجود دارد (شکل زیر). عددی که برروی این کریستال نوشته شده است نشان دهنده ی فرکانس ریموت می باشد که معمولا این فرکانس ها، 433 ، 315 ، 350 و 868 مگاهرتز هستند. یکی دیگر از راه های تشخیص فرکانس ریموت دستگاه فرکانس متر میباشد. که بیشتر کلید سازی ها از آن استفاده میکنند. البته دستگاه فرکانس یاب تنها جهت تشخیص فرکانس ریموتهای لرنینگ کد و دیپ سوئیچ کاربرد دارد. و امکان تشخیص فرکانس ریموت هاپینگ را به علت تغییر مداوم فرکانس این ریموتها با دستگاه فرکانس یاب امکان پذیر نمیباشد.

آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی دیپ سوئیچی

ریموت هایی که از دیپ سوئیچ برای تغییر کد ریموت استفاده می کنند، ریموت دیپ سوئیچی گفته می شود. تعداد سوئیچ های موجود برروی مدار ریموت دیپ سوئیچ نشان دهنده طول کد ریموت است که معمولا تعداد این سوئیچ ها 8، 9 یا 12 است.

جهت کددهی ابتدا ریموتی با فرکانس کاری دیپ سوئیچ اصلی خود تهیه فرمایید. بوسیله پیچ گوشتی ساعتی پیچ پشت ریموت جدید را باز نمایید. باطری ریموت جدید را جدا فرمایید. و یکی از دو روش زیر را جهت کددهی انجام دهید.

روش اول – ست کردن ریموت از روی ریموت دیگر

برای این کار کافی است که هر دو ریموت را با استفاده از یک پیچ گوشتی باز کنید، سوئیچ های ریموت جدید را دقیقا همانند سوئیچ های ریموت قدیمی قرار دهید. توجه داشته باشید که باید هم فرکانس ریموت ها و هم تعداد سوئیچ ها با هم برابر باشند.

روش دوم – ست کردن ریموت از روی برد کنترل

برای این کار کافی است ریموت جدید و درب رسیور خود را باز کنید و سوئیچ های ریموت جدید را در همان حالت سوئیچ های روی رسیور قرار دهید. در اینجا حتما باید توجه کنید که فرکانس و تعداد سوئیچ های ریموت با رسیور یکسان باشد.

خام نمودن و غیر فعال سازی ریموت دیپ سوئیچی

جهت غیر فعال نمودن ریموت دیپ سوئیچ تنها با تغییر یک یا چند دیپ سوئیچ  ریموت مورد نیاز نسبت به برد و یا ریموت اصلی امکان پذیر میباشد.

آموزش کد دادن ریموت ریموت کرکره برقی لرنینگ کد

  • کددهی از طریق برد اصلی درب کرکره برقی
  • کددهی از طریق ریموت بلوتوثی

در هر دو روش اطلاع از فرکانس ریموت اصلی جهت خرید ریموتی مشابهه  با مشخصات فنی ریموت اصلی الزامی است. جهت اطلاع از فرکانس ریموت میتوانید به روش توضیح شده بالا عمل نمایید.

کددهی از طریق برد اصلی درب کرکره برقی

برای کد دهی ریموت باید ابتدا درب برد کرکره را که اصولا در نزدیکی کرکره نصب است باز نمایید. بعداز گشودن درب برد اصلی  کلیدی به نام LERN ویا code را پیدا کنید. و بعد دکمه لرن را یک مرتبه فشار داده و رها کنید. یک چراغ LED کوچک در داخل برد روشن میشود و بعد کلید روی ریموت را 2 ثانیه فشار داده و رها نمایید، چراغ LED روی برد شروع به چشمک زدن میکند و کد دهی ریموت را اعلام میکند. هرتعداد که ریموت داشتید میتوانید به همین طریق ریموت ها را به درب کد دهی نمایید.

تذکر در بعضی از بردها بطور مثال ups موتور ساید اکسس و ups موتور ساید اسمارت دکمه لرن وجود ندارد. و بجای دکمه لرن با فشردن همزمان دکمه مربع و فلش پایین روی برد UPS  ریموت کد میگیرد. جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر میتوانید فایل راهنمای محصول از قسمت راهنمای نصب کرکره برقی دانلود فرمایید.

کددهی از طریق ریموت بلوتوثی

آموزش کد دهی ریموت بلوتوثی ریموت بلوتوثی در 2 فرکانس 433  و 315 موجود است و باید با توجه به فرکانس ریموت مادر ریموت بلوتوثی را خریداری نمایید.برای کپی در صورتی که ریموت خام نیست اول ریموت را خام کنید.باید توجه شود تا ریموت بلوتوثی ما خام باشد تا فرایند کد دهی صورت پذیرد. اگر با فشردن دکمه ریموت چراغ چشمک زن روشن شود یعنی این دکمه کد دهی شده است.

نحوه پاک سازی کد قبلی و آماده سازی :

  1. دکمه قفل باصدا ( ۱) و دکمه باز ( ۲ ) همزمان ۲ ثانیه فشرده نگه دارید.
  2. در این حالت LED سه بار چشمک می زند.
  3. سپس دکمه باز ( ۲ ) همچنان فشرده نگه دارید ، دکمه قفل با صدا( ۱) رها کنید.
  4. دکمه قفل با صدا ( ۱ ) را سه مرتبه پشت هم  فشار دهید دراین زمان LED بطور سریع چشمک میزند و ریموت آماده کددهی و کپی کردن میشود.
برای  کپی کردن دکمه های ریموت به صورت زیر عمل میکنیم:
  1. اول دکمه مورد نظر از ریموت اصلی را فشرده و سپس دکمه ریموت کپی را فشرده نگه دارید ، تازمانیکه LED سریع چشمک بزند و ثابت بماند این حالت نشان دهنده این است که عمل کد دهی با موفقیت انجام شده است.
  2. برای کلیه دکمه های ریموت به روش  بالا عمل می کنیم.
  3.  برای تایید و اتمام کار کپی ، دکمه قفل بی صدا ( ۳ ) وجستجو (۴ ) را همزمان فشرده نگهدارید تا LED سریع چشمک بزند  و ثابت بماند بعد  از این حالت ، عملیات کپی یا کد دهی تمام شده و ریموت جدید قابل استفاده است.

آموزش کد دهی ریموت کرکره برقی هاپینگ

تذکر آموزش ست کردن ریموت کرکره برقی ریموتهای هاپینگ شرکتهای مختلف را حتی اگر فرکانس یکسان داشته باشند. نمی توان بجای هم استفاده نمود. جهت کپی ریموت هاپینگ نمیتوان از ریموت بلوتوثی استفاده کرد. جهت خرید ریموت هاپینگ حتما با نمایندگی معتبر موتور کرکره خود تماس بگیرید. کددهی ریموت هاپینگ تنها بوسیله دکمه لرن که بر روی برد اصلی موتور کرکره قرار دارد انجام میگیرد.

برای کد دهی ریموت باید ابتدا درب برد کرکره را که اصولا در نزدیکی کرکره نصب است باز نمایید. بعداز گشودن درب برد  کلیدی به نام LERN ویا code را پیدا کنید. و بعد دکمه لرن را یک مرتبه فشار داده و رها کنید. یک چراغ LED کوچک در داخل برد روشن میشود و بعد کلید روی ریموت را 2 ثانیه فشار داده و رها نمایید، چراغ LED روی برد شروع به چشمک زدن میکند و کد دهی ریموت را اعلام میکند. هرتعداد که ریموت داشتید میتوانید به همین طریق ریموت ها ست نمایید.

2 دیدگاه در “آموزش کد دادن ریموت کرکره برقی

  1. میثم گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از شما به خاطر ماطب آموزنده
    اگر امکانش هست فیلم هم تو سایتتون قرار بدید

  2. arash گفت:

    خیلی ممنون از وبسایت خوبتون مطالب خیلی آموزنده و ساده بیان شده بود

نظرات بسته شده است.

پشتیبانی آنلاین فروش

ضمانت اصالت کالا

72 ساعت امکان بازگشت

پرداختی راحت و آنلاین

ارسال سریع کالا

سایدبار
خانه
فروشگاه
وبلاگ
منو
پیگیری سفارش